Novinky

• Slávnostné otvorenie šk. roku 2015/2016

Otvorenie školského roku 2015/2016 sa uskutoční dňa 2. septembra 2015 (streda) o 8:00 hod. pred budovou školy. V prípade nepriaznivého počasia bude zahájenie v interiéri školy.

Počas prvého dňa ranný ŠKD nebude a popoludňajší ŠKD bude do 16:00. Ďaľšie dni už ŠKD funguje tradične t. j. ráno od 5:45 a popoludní do 16:15 hod..

Stravovanie: 2. 9. je výdaj obedov od 9:00 do 11:00. Ďalšie dni už podľa rozvrhu. Výdaj desiaty začína až v druhom týždni školského roka t. j. v pondelok 7. 9. 2015.

Užite si posledné dni prázdnin plných slnka, tešíme sa na vás v škole.

• Zachádzanie autobusových spojov ku základnej škole Gorazdova

Oznamujeme cestujúcim, najmä žiakom dochádzajúcim do základných škôl na sídlisku Dubnička, že od 2. 9. 2015 budú zachádzať vybrané autobusové spoje k ZŠ Gorazdova.

Aby mohli deti bezpečnejšie  a pohodlnejšie prichádzať za vzdelaním, bolo potrebné zriadiť novú zastávku na vystupovanie s názvom Bánovce n.B, Husitská stará. Domov budú deti odchádzať z existujúcej zastávky Bánovce n.B., Dubnička II.

Zastávky sú pridané na nasledovných linkách a spojoch:

1.    301401 spoj 12 z Dežeríc do Bánoviec , príchod na Husitskú starú o 7:35 hod.
           301401 spoj 15 z Dubnička II (sídlisko) odchod o 13:47 hodsmer Dežerice

2.    301402 spoj 16 z Trebichavy do Bánoviec, príchod na Husitskú starú o 7:08 hod.
           301402 spoj 35 z Dubnička II (sídlisko) odchod o 14:17 hod smer  Podlužany, Timoradza, Krásna Ves, Slatinka,   Slatina, Šípkov, Čierna Lehota

3.    301405 spoj 6 z Ľutova do Bánoviec, príchod na Husitskú starú o 6:59 hod.
           301405 spoj 15 z Dubnička II (sídlisko) odchod o 13:42 hod – smer Prusy, Ľutov, Dubnička.

Sme veľmi radi, že sa nám v súčinnosti s čelnými predstaviteľmi mesta Bánovce nad Bebravou, oddelania dopravy mesta a na VÚC, SAD Prievidza – Bánovce n/B. podarilo uvedené spoje odkloniť k základnej škole Gorazdova. Zachádzaním autobusových spojov z obcí, pre ktoré sme spádovou školou sa taktiež odstráni limit pri výbere školy pre rodičov. Presun detí z áut do autobusov navyše podporí ekologickejší spôsob cestovania, deti nie sú odkázané na rodičov a priblížením zastávok ku škole sa zvyšuje bezpečnosť dochádzky za vzdelaním.

Andrej Kúdela, riaditeľ školy

• Výška stravného na šk. rok 2015/2016

Desiata 8,- EUR

Obed 1. - 4. roč. 21,80 EUR

Desiata + obed 1. - 4. roč. 29,80 EUR

Obed 5. - 9. roč. 23,20 EUR

Desiata + obed 5. - 9. roč. 31,20 EUR

Platby za stravu realizujte  trvalým príkazom na číslo účtu: SK8102000000002758107353. Nezabudnite do poznámky pripísať meno dieťaťa a triedu, ktorú navštevuje.

Odhlasovať stravu môžete na telefónnom čísle 0387603918 deň vopred v čase od 7.00 do 13.00 hod.

• Menný zoznam prvákov, školský rok 2015/2016

23. Sopková Emma
    24. Súkeník Alex
    25. Šiková Laura

• Letný tábor na ZŠ Gorazdova (1. 7. – 7. 7. 2015)

10. 7. 2015

A je to za nami! 126 detí zo ZŠ Gorazdova, ale i z iných bánovských škôl prežilo nezabudnuteľný prvý prázdninový týždeň v tábore na spomínanej škole. Nad deťmi bdeli v siedmich oddieloch skúsené panie učiteľky, vychovávateľky, asistentka učiteľa a americká lektorka Jessica z Montany (USA). Chutné desiate, obedy a olovranty zase denne pripravovali naše panie kuchárky.

Program bol vskutku bohatý. Každodenná návšteva kúpaliska, hry, premietanie, súťaže a konverzácia v cudzom jazyku všetkým spríjemňovali pobyt. Zaujímavý bol aj celodenný výlet do Novohradu a jeho administratívneho centra Lučenca. Okrem termálneho kúpaliska Novolandia sme navštívili ZŠ Vajanského, školu, ktorá je environmentálne zameraná, kde sme si mohli oddýchnuť po kúpaní, inšpirovať sa nádhernými priestormi školy s dopravným ihriskom, jazierkami a pochutnať si na výbornom obede. Oddýchnutí sme sa vydali k maďarským hraniciam do CHKO Cerová vrchovina. Toto sopečné pohorie je zároveň najmladším pohorím na Slovensku. „Nedávnu“ sopečnú činnosť sme mohli pozorovať na náučnom chodníku na hrad Šomoška. Cesta na hrad bola posiata sopečnými bombami, pozreli sme si aj kamenné more a čadičový vodopád, jeden z mála na svete. Koniec nášho snaženia bol na samotnom hrade Šomoška, ktorý sa týči na vyhasnutej sopke na území Slovenska, ale z ktorého hradieb môžete spadnúť do Maďarska do rovnomennej maďarskej dediny. Z hradnej veže bol krásny výhľad na čadičový lom Mačacia (odtiaľ majú dlažobné kocky názov „mačacie hlavy“), na maďarský hrad Šalgó, i na najvyššie pohorie Maďarska Mátra, s najvyšším vrcholom Kékes (1014 m). Unavení sme sa vrátili neskoro večer, ale stálo to za to.

Tábor vyvrcholil prespaním v škole. Samotnej noci však predchádzala veľká záhradná párty, kde sa podávali opekané špekáčiky. O dva kotle poľovníckeho gulášu sa postarali rodičia našich detí a zároveň výborní kuchári páni Súkeník a Lojška, čím im ešte raz ďakujeme. Zároveň sme radi, že pozvanie na guláš prijala asi stovka rodičov a mohli sme sa s nimi my, zamestnanci školy, bližšie spoznať. Bolo zaujímavé sledovať, ako počas prázdnin praskala škola vo švíkoch, čo je pre nás učiteľov nová, ale zato príjemná skúsenosť. Po chutnej večeri absolvovali najväčší odvážlivci pochod strašidelnou trasou, kde na nich čakali rôzne nástrahy a „bubáci“. Potom už šup do spacákov, ale že sme toho veľa nenaspali, nie je žiadnym tajomstvom.

Veľká vďaka všetkým, ktorí sa podieľali na príprave a chode tábora. Do videnia o rok priatelia!

Andrej Kúdela, riaditeľ školy

• 3. 7. 2015

Do galérie Koniec školského roku boli pridané fotografie.

• ŠPORTOVÉ POPOLUDNIE V ŠKD

Posledné dni pobytu v ŠKD si deti spríjemnili hlavne pobytom vonku. V piatok 26.6.2015 pre ne pani vychovávateľky pripravili športové popoludnie. Zapojili sa všetky deti. Dostali lístok, na ktorom sa im zapisovali výkony. Vyskúšali si driblovať s loptou, skákať vo vreci, hádzať šiškami na cieľ. Ísť po schodoch s knihou na hlave nie je ľahké, ale deti aj toto zvládli. Súťažilo sa im dobre, slniečko svietilo, sem-tam aj vetrík pofukoval. Výsledky boli tesné, víťazom sa stal Miško Mikuš z 1.A, 2. bol Dávid Krajčovic z 2.B a na 3. mieste skončil Samko Adamus z 3.B. Všetci boli odmenení, tešíme sa na ďalšie aktivity, najbližšie už na letnom tábore. Všetkým deťom našej školy prajeme krásne prázdniny!!!smiley

• Čarovno rozprávkové Habakuky

Dňa 26. 6 sa triedy 5.A, 4.A a 4.B zúčastnili školského koncoročného výletu na Donovaloch. Navštívili sme rozprávkový čarovný svet Habakuky, kde nás privítali asi takto: „Na známosť sa všetkým dáva, veľmi dôležitá správa. Habakuky sa do leta prebúdzajú a s novými rozprávkami svoje brány otvárajú. Stačí len vojsť do sveta, kde dospelý mení sa v dieťa. Kde na všetkých čaká habadej kukov a prekvapení, a kopec zaujímavých vystúpení .“

Rozprávky (O 12. mesiačikoch, Prorok Rak, O troch zhavranelých bratoch), od majstra Pavla Dobšinského v podaní mladých hercov sme si mohli pozrieť v rôznych domčekoch. Herci rozprávku podali tým správnym šmrncom, zapájali i publikum, a tak bolo o smiech postarané. Zvláštnosťou boli názvy domčekov (Hodovňa, Čierne mesto, U Paroma), jedál (Čertov čaj, lapacinky) a spôsob platby mincami tzv. ,,Habakukmi´´ (1e zlatá minca a 0,50e strieborná minca). Žiaci po predstavení mali hodinu rozchod, ktorú využili na nákup suvenírov a občerstvenia. Po uplynutí hodiny rozchodu sme sa presunuli na dolnú stanicu lanovky Novej hole, odkiaľ sme 8-miestnou kabínkovou lanovkou prišli na jej hornú stanicu. Pešo sme pokračovali na blízky vrch Zvolen 1.403 m.n.m. (Je to hôľnatý vrchol, nachádzajúci sa vo Veľkej Fatre nad Donovalmi). Výstup na vrchol trval 15 min. Na vrchole sme spravili pár záberov a išli späť. Cestou nás sprevádzal silnejší vietor, ale i krásny panoramatický pohľad na okolité vrchy. Celý deň nám svietilo slniečko a výlet sme si všetci naplno užili. Každý odišiel nadšený s nezabudnuteľnými zážitkami. Najviac nás potešila veta od žiakov : ,,To už ideme? Nieeee!´´, veď samé fotky hovoria za všetko.

• Zájazd 10 Naj z Paríža a Londýna

Dňa 30. mája 2015 o 9,30 hod.vyštartovalo 42 žiakov 8. a 9. ročníka pod pedagogickým dozorom troch učiteliek: Mgr. Lenky Oravcovej, Ing. Emíle Oravcovej a Mgr. Denisy Žatkovej za novým a nepoznaným do európskych metropol už po štvrtýkrát v histórii našej školy.

Prvou zastávkou v nedeľné ráno bolo hlavné mesto Francúzska. V Paríži sme si to namierili ku Katedrále Notre Dame, ktorá nás uchvátila svojou majestátnosťou a zaslúžene patrí k najkrajším gotickým pamiatkam vôbec. Tí, ktorí ju nevideli na vlastné oči, si ju verne môžu predstaviť z filmu Chrám Matky Božej v Paríži od Viktora Huga.

Pyšná Železná dáma, ako Francúzi prezývajú svoju Eiffelovu vežu, týčiaca sa do výšky 324m, bola cieľom nášho ďalšieho spoznávania. Postavili ju pri príležitosti 100. výročia Veľkej francúzskej revolúcie a Svetovej výstavy v rokoch 1887-1889. My sme si poctivo vyšli asi 750 schodov po svojich, o to viac sme si vážili ten úžasný výhľad.

Ďalšou známou kultúrnou pamiatkou bolo múzeum Louvre, Sorbona – svetová univerzita, Luxemburské záhrady. Naše dojmy umocnila plavba loďou po rieke Seine, z paluby ktorej sme mali tieto historické pamiatky ako na dlani.

Deň sme ukončili v moteli F1 – Lemon Hotel, v ktorom sme prespali, aby sme ráno mohli oddýchnutí preplaviť kanál La Manche Eurotunelom. Ešteže sme ho nemuseli preplávať!

Asi preto sa nám zažiadalo skočiť do Atlantiku a preplávať ten. Narazili sme totiž na prístav po ceste do Dover Castle už na Britských ostrovoch. Oceán nás mnohých natoľko očaril, že sa nám nechcelo z tej ľadovej vody odísť. V Londýne sme boli ubytovaní v hostiteľských rodinách. Odovzdávanie žiakov do rodín prebiehalo každý deň  na “meeting pointe“, ktoré mala v réžii profesionálna koordinátorka priamo na mieste. Deti mali v rodinách zabezpečené štandardné vybavenie – nocľah, hygienu, celodennú stravu, pitný režim a komunikáciu s členmi rodiny v angličtine. Napriek obavám – „bývať u cudzích“, boli žiaci spokojní a plní nových skúseností.

V Anglicku sme navštívili veľa kultúrnych pamiatok. Veľký zážitok sme mali z Múzea voskových figurín – Madame Tusaud´s, v ktorom sme sa mohli vyfotografovať s kráľovskou rodinou, Jánom Pavlom II.., Bradom Pittom, Tomom Cruisom či športovými legendami, prešli sme hororovou časťou a napokon sa usadili v 4D kine.

Buckinghamský palác s kráľovskou gardou, Tower of London, Tower Bridge, Big Ben, Námestie Trafalgar Square, Soho – China Town a mnoho ďalších nám zostane v spomienkach veľmi dlho. Zaujímavá bola exkurzia v Oxforde s najstaršími internátmi v Anglicku, najmä Christ Church College, kde sa filmoval Harry Potter.

Po plavbe  Temžou sme si oddýchli v Greenwich Parku, v ktorom si chlapci zahrali i futbal. Potom sme vystúpili na kopec, kde sa nachádza svetoznáme observatórium Royal Observatory a prechádza tadiaľ nultý poludník – imaginárna čiara spájajúca severný a južný pól a odkiaľ sa už od roku 1884 určuje svetový čas. Všetky tieto informácie sme dostávali od pani delegátky Karolíny z cestovnej kancelárie. V podvečer sme nasadli do autobusu a vybrali sa smerom k Eurotunelu, ktorým sme opustili britské územie a naši perfektní šoféri nás bezpečne doviezli domov. Počas celého zájazdu boli žiaci disciplinovaní a pod pedagogickým dozorom, v hostiteľských rodinách boli kontrolovaní telefonicky a akékoľvek problémy boli ihneď vyriešené.

Touto cestou sa chcem v mene všetkých účastníkov zájazdu srdečne poďakovať pani učiteľke Lenke Oravcovej, vedúcej zájazdu, ktorá veľmi zodpovedne zorganizovala tento náročný, ale krásny výlet.

PS: Možno sa opäť stretneme „v Paříži s batúžkem“.

Mgr. Denisa Žatková

• PAMPÚŠIK

Deti z divadelného krúžku pod vedením pani vychovávateľky Žitňanovej nacvičili rozprávkový príbeh “Pampúšik“. Veselý príbeh rozosmial aj detičky z MŠ na Ul. Komenského  a MŠ Ul. Hronského. Zahrali aj pre deti 1. stupňa našej školy. Rozprávka podporovala tvorivé myslenie a vyjadrovacie schopnosti detí, spoznávali lesné zvieratká so všetkými vlastnosťami. Veselo si zaspievali, zatlieskali pri rytmických pesničkách. Kostýmy a kulisy dotvárali rozprávkovú atmosféru, v ktorej sa deti cítili spokojne. Mladí herci sa tešia na ďalšie vystúpenie, ktoré plánujú opäť v budúci školský rok.

• Záchranári v ŠKD

18. júna vo štvrtok prišli mladé záchranárky z Gymnázia v Bánovciach nad Bebravou s prezentáciou prvej pomoci  aj do našej školy. V prvej časti deťom vysvetlili ako majú postupovať pri jednoduchých zraneniach, ako volať záchranku, ako postupovať, ak sa im stane úraz, keď sú samé vonku. V druhej praktickej časti si deti mohli vyskúšať na figuríne umelé dýchanie, ošetrenie zlomeniny, popáleniny a postup pri pomoci, ak im zapadne cudzí predmet do krku. Deti sa zapojili do takýchto aktivít s veľkým záujmom a kládli záchranárkam mnoho otázok. Niektorí porozprávali vlastné zážitky, ktoré prežili pri vlastných zraneniach, alebo pri zraneniach svojich blízkych. Z besedy si odniesli deti mnoho užitočných poznatkov a zážitkov.

• Súťaž "Čítame s Osmijankom"

Po celý školský rok sa žiaci 3. B zoznamovali s novými knihami pre deti a potom svedomito plnili zadané úlohy v súťaži "Čítame s Osmijankom". Preto sa mohli v utorok 23. 6. zúčastniť jej vyhodnotenia v MsKS na sídlisku Sever.  Tu ich čakalo veľa súťaží i odmien, ktoré pre nich pripravili pracovníčky knižnice. Po vedomostných a športových súťažiach sa naše trojčlenné družstvo v zložení Sveťko Kúdela, Samko Adamus a Saška Gieciová, umiestnilo na 2. mieste zo všetkých základných škôl nášho mesta. Nasledovalo žrebovanie odmien pre jednotlivcov i pre celé triedy. Aj keď sme nevyhrali Osmijankovu tortu, do školy sme odchádzali s novými zážitkami a rozhodnutím zúčastniť sa súťaže aj v budúcom školskom roku.

• Potraviny z regiónu

Dňa 9.6. 2015 sa žiaci 4.B triedy zo ZŠ Gorazdova s pani učiteľkou Mgr. Gabrielou Múdrou  zúčastnili exkurzie do firmy Milsy, a.s.  Na nádvorí deti s úsmevom privítala pani technologička, ktorá  vysvetlila deťom pravidlá bezpečnosti a prísnej hygieny pri výrobe potravín.  Všetci sme si vo vývojovom pracovisku obliekli biele plášte, dali čiapky a na topánky návleky. Postupne  sme sa presúvali do výrobných hál. Deti si pozreli ako sa plní mliečko do  krabíc  a varia nátierky zo smotany. Zvedavé deti zatajovali dych od prekvapenia. Ďalej si deti pozreli ako šikovné tety a ujovia vyrábajú maslo, tvaroh, syrové nite a tiež ako zručne pletú korbáčiky a parenice. Spoločne sme nakukli aj so obrovskej chladničky hotových výrobkov.  Po skončení exkurzie nás vo vývojovom pracovisku  čakalo príjemné prekvapenie v podobe jogurtovo-smotanovo –broskyňovej zmrzliny. Na nádvorí sme sa spoločne odfotografovali pri zásobných tankoch na mliečko a prezreli si cisterny, ktoré vozia mliečko na spracovanie do mliekarne. Ďakujeme vedeniu spoločnosti, že nám umožnilo,, nazrieť“ do výrobného závodu a tiež pani  technologičke  za pútavý výklad  a príjemnú atmosféru počas exkurzie. Deti a pani učiteľku  exkurzia ako sa v našom malom regióne vyrábajú kvalitné potraviny veľmi zaujala  a zanechala v nás nezabudnuteľné zážitky.

• Letná olympiáda

V stredu 10. júna prebehol na našej škole už 5. ročník Letnej olympiády. Zúčastnilo sa jej 170 žiakov prvého až štvrtého ročníka. Žiaci si zmerali sily v šiestich disciplínach: skok do diaľky, šprint, člnkový a vytrvalostný beh, hod na cieľ a do diaľky. Ani horúce slnko nezabránilo podávaniu výborných športových výsledkov. Najlepší športovci boli odmenení medailou.

• Oznam

Z dôvodu vysokých teplôt bude v dňoch 10. 6. – 12. 6. 2015 skrátené vyučovanie (5 a 6 vyuč hod).

Koniec vyučovania: po 4 h – 11:15, po 5 h – 11:55, po 6 h – 12:30, 7 h odpadá. ŠKD funguje v zaužívanom režime.

Ďakujeme za porozumenie.

• ŠKD na návšteve u hasičov

Dňa 4.6.2015 navštívili deti zo ŠKD Gorazdova Hasičský zbor v Bánovciach nad Bebravou. Počas prehliadky získali rôzne informácie o tom, čo všetko musia hasiči ovládať, aby boli vždy pripravení na zásah. Deti sa oboznámili s techniku a výbavou hasičov. Veľmi pútavé a zaujímavé boli praktické ukážky a prehliadka techniky. Chlapci a dievčatá mali možnosť nasadnúť do hasičského auta, vyskúšať si prilbu. Hasiči boli veľmi milí, odpovedali na všetky zvedavé otázky a na záver dostali od detí namaľovaný obrázok hasičského auta.

Návšteva u hasičov zanechala u detí silný dojem a bola veľmi poučná. Ďakujeme za ukážky práce hasičov, ktorí sú v očiach nás všetkých hrdinami, pretože pri záchranných akciách  nasadzujú svoje životy, aby zachránili ľudí v ohrození.

Ďakujeme za príjemne strávené odpoludnie a želáme im, aby sa s hasením požiarov a nebezpečnými situáciami stretávali čo najmenej.

• 7. 6. 2015

Do galérie Beseda s Majkou Demitrovou boli pridané fotografie.